El passat 31-12-2016 va aprovar-se definitivament l’ordenança fiscal núm. 10 “Taxa per utilització privativa o aprofitament especial de la via pública amb entrades de vehicles a través de les voreres o de qualsevol altre espai de domini públic”, que regula, en definitiva, els guals del municipi.
Segons la pròpia ordenança queden afectades totes les entrades a habitatges en via pública de més de 2.5m d’amplada, i per tant hauran de sol·licitar la nova llicència de gual.
A més l’ordenança permetrà, sempre que les condicions de la via ho permetin, reservar l’espai públic del gual per a aparcar els cotxes dels propietaris de la llicència. Aquest fet permetrà dinamitzar l’aparcament i guanyar places en diverses zones del municipi.
Així doncs, tots els veïns i veïnes que vulguin demanar la llicència de gual hauran d’omplir la instància que adjuntem (i que també es trobarà al web de l’ajuntament i en les pròpies dependències municipals) amb la informació requerida i on s’expressarà la sol·licitud pertinent.
En el cas de disposar d’una entrada en desús de vehicles també s’ha d’omplir la sol·licitud tot indicant-ho. Aquests quedaran exempts. Totes les sol·licituds seran revisades per l’Ajuntament, valorades i informades en el sentit que pertoqui. Un cop emès l’informe i previ pagament de la taxa corresponent es lliurarà al titular la placa de gual o la de gual/reserva d’espai. L’Ajuntament es permet la potestat de sancionar o impedir l’ús de l’espai públic per entrades de vehicles a aquelles persones que no compleixin amb l’indicat a l’ordenança.
Podeu llegir l’ordenança al web municipal www.ullastrell.cat
La data màxima per entregar la documentació és el 16 de maig.
Per a qualsevol aclariment podeu posar-vos en contacte amb l’Ajuntament, via e-mail a Ullastrell@ullastrell.cat, presencialment o mitjançant telèfon 937887262, de dilluns a divendres de 12 a 14 hores . També rebreu més informació en un proper acte públic.
A continuació detallem les quotes tributàries corresponents:
Quantitat anual EUR
Entrada de vehicles a través de les voreres
Es permet l’aparcament davant de la portada d’entrada de vehicles
No es permet l’aparcament davant de la portada d’entrada de vehicles
40€
25€
100€
75€
-
95€
50€
Les persones que hagin adquirit la placa durant el 2016 estaran exemptes del pagament de la mateixa un cop hagin pogut certificar-ho i hagin fet el pagament de la taxa.
Finalment, aquesta ordenança té per objectiu regular un àmbit que fins ara no estava regulat de cap manera i que s’inspira, en contingut i forma, en les ordenances dels municipis veïns junt amb aportacions d’alguns dels veïns i veïnes del poble. A més permetrà destinar els recursos econòmics que es recullin a la millora de voreres i paviments d’Ullastrell . Una de les altres novetats que permetrà aquesta ordenança és la disposició del servei de grua .