Les inscripcions es podran dur a terme clicant AQUI o a la biblioteca Josep Massagué fins el 14/11/2013.
Hi ha dues opcions d'horari possibles.
INTRODUCCIÓ• Quin és el nostre tipus de negoci? Què volem aconseguir? Què hem fet fins ara?• Presència online de la nostra empresa. Estem preparats pel canvi de mentalitat?
MÀRQUETING TRADICIONAL VS. MÀRQUETING ONLINE• Un percentatge molt alt de consumidors consulta varies vegades per internet abans de comprar. Marcar-nos com a objectiu ser recomanats.• A les xarxes socials, a diferència del màrqueting tradicional, el diàleg és bidireccional. No podem cometre l'error de "parlar" i no "escoltar".• Guanyar (no comprar) l'atenció aportant valor afegit. Aconseguir que ens tinguin en ment.• Públic objectiu: Segmentem, no hem (ni ens cal) arribar a tothom. Per contra, potencialment, podem arribar a molta més gent.• Economia. La despesa és infinitament inferior.
FEM COMUNITAT• Transmetre transparència = transmetre confiança• Temps i recursos. S'ha d'escoltar, participar en converses, analitzar.• Hem de comunicar sovint, i regularment.• Les opinions i els comentaris són una oportunitat única. Provoca-ho.• Respondre SEMPRE als comentaris: als positius... i als negatius!• Aconseguir ambaixadors, que ens recomanin.• Som experts del nostre sector. Oferim coneixements als nostres futurs clients.• Fer participar en alguna acció a la nostra comunitat augmenta els lligams i la viralitat.• El "toc" personal. No som un logo, som persones. Hem de transmetre emocions.
REPUTACIÓ ONLINE• Reputació online no és el mateix que "fer marca". La marca es pot arribar a fer amb publicitat. La reputació neix de l'intercanvi, i això acaba, també, fent marca.• La reputació d'una marca ha passat d'estar en entorns reduïts, a ser global.• Tenim una identitat digital a la xarxa? Busquem-nos i mirem que es diu de nosaltres.• Definir la identitat digital de la nostra empresa. Comparar amb les altres.• Identifiquem les fortaleses de la nostra empresa i aprofitem-les per compartir valor. Identifiquem també les nostres debilitats.• Gestió de la crisi: les valoracions negatives.
PER QUINES XARXES SOCIALS APOSTAR? CAL SER A TOTES?• Facebook Diferència entre pàgina i perfil. El "toc" personal: els nostres seguidors volen interacció amb persones. Evitar parlar només de nosaltres. Què podem compartir a Facebook. Creació d'esdeveniments.• Instagram Imatge espontània. Què ens aporta? Utilització de les etiquetes (hashtag).• Pinterest Nosaltres, el nostre sector, i els nostres interessos. Pinterest com a catàleg online.• 4square Eines de geomàrqueting. 4square com a complement online del nostre negoci físic.• Youtube / Vimeo El vídeo: un recurs altament viral.• Twitter Superar la por a la "soledat" i el silenci dels primers dies. Obtenir "feedback" dels clients amb Twitter: creació d'enquestes, cercar opinions i interaccionar amb el seguidors. Twitter com a eina d'atenció al client. Identificar "connectors, bloggers, periodistes i mitjans de comunicació. Utilització i creació de les etiquetes (Hashtags). Fils de converça. Comunicació d'esdeveniments físics o virtuals. Interacció amb altres usuaris: Retuits, rèpliques, i favorits.• Hootsuite Gestió de Twitter, Facebook i Instagram en un sol lloc. Optimització del temps dedicat a les xarxes socials. Utilització de Hootsuite com a eina per "escoltar" que es diu del nostre negoci i del nostre sector.
EL BLOG• És necessari?• Escollim una temàtica especialitzada que aporti valor.• Aprofitem els "moments d'inspiració" per escriure uns quants articles.• Evitem textos llargs. Si són necessaris, dividim-los en varies parts i creem expectativa.• Programació de la periodicitat.• Pràctica. Ideem una temàtica.
CASOS D'ÈXIT I DE FRACÀS EN EL MÀRQUETING A LES XARXES SOCIALS• Èxit - DONNETES: #PRACTICAELDONETTING• Fracàs - EVAX: #BYEBYEOLOR
EINES DE MEDICIÓ• Social Bro• Facebook Insights• Statigram
INFOGRAFIES• El poder de la informació en un "cop d'ull".
SÍ, PERÒ... NO TINC TEMPS• Programació diària de la nostra presència online.• Si apostem per una presència important a la xarxa, no cal hi hi estem connectats tot el dia, però si hem d'estar-ho mentalment.
PRÀCTICA PER GRUPS. PLANIFICAR LA NOSTRA PRESÈNCIA A LES XARXES.