Emprèn en 2.0

Dilluns, 11 de novembre de 2013
Des dels departaments de Joventut i Promoció Econòmica de l'Ajuntament d'Ullastrell, amb la col·laboració del departament de joventut de la Generalitat de Catalunya s'organitzarà un curs gratuït de quinze hores lectives sobre les eines 2.0 dirigit a a tots aquells que tenen una empresa o estan pensant en crear-ne una.

Inscripcions

Les inscripcions es podran dur a terme clicant AQUI o a la biblioteca Josep Massagué fins el 14/11/2013.

Horari del curs

Hi ha dues opcions d'horari possibles.

  • OPCIÓ A: 18, 20, 22, 25 i 27 de novembre de 19:00 a 22:00
  • OPCIÓ B: 18, 20, 22, 25, 27 i 29 de novembre, i 2 i 4 de desembre de 20:00 a 22:00
  • Temari del curs

    INTRODUCCIÓ
    • Quin és el nostre tipus de negoci? Què volem aconseguir? Què hem fet fins ara?
    • Presència online de la nostra empresa. Estem preparats pel canvi de mentalitat?

    MÀRQUETING TRADICIONAL VS. MÀRQUETING ONLINE
    • Un percentatge molt alt de consumidors consulta varies vegades per internet abans de comprar. Marcar-nos com a objectiu ser recomanats.
    • A les xarxes socials, a diferència del màrqueting tradicional, el diàleg és bidireccional. No podem cometre l'error de "parlar" i no "escoltar".
    • Guanyar (no comprar) l'atenció aportant valor afegit. Aconseguir que ens tinguin en ment.
    • Públic objectiu: Segmentem, no hem (ni ens cal) arribar a tothom. Per contra, potencialment, podem arribar a molta més gent.
    • Economia. La despesa és infinitament inferior.

    FEM COMUNITAT
    • Transmetre transparència = transmetre confiança
    • Temps i recursos. S'ha d'escoltar, participar en converses, analitzar.
    • Hem de comunicar sovint, i regularment.
    • Les opinions i els comentaris són una oportunitat única. Provoca-ho.
    • Respondre SEMPRE als comentaris: als positius... i als negatius!
    • Aconseguir ambaixadors, que ens recomanin.
    • Som experts del nostre sector. Oferim coneixements als nostres futurs clients.
    • Fer participar en alguna acció a la nostra comunitat augmenta els lligams i la viralitat.
    • El "toc" personal. No som un logo, som persones. Hem de transmetre emocions.

    REPUTACIÓ ONLINE
    • Reputació online no és el mateix que "fer marca". La marca es pot arribar a fer amb publicitat. La reputació neix de l'intercanvi, i això acaba, també, fent marca.
    • La reputació d'una marca ha passat d'estar en entorns reduïts, a ser global.
    • Tenim una identitat digital a la xarxa? Busquem-nos i mirem que es diu de nosaltres.
    • Definir la identitat digital de la nostra empresa. Comparar amb les altres.
    • Identifiquem les fortaleses de la nostra empresa i aprofitem-les per compartir valor. Identifiquem també les nostres debilitats.
    • Gestió de la crisi: les valoracions negatives.


    PER QUINES XARXES SOCIALS APOSTAR? CAL SER A TOTES?
    • Facebook
    Diferència entre pàgina i perfil.
    El "toc" personal: els nostres seguidors volen interacció amb persones.
    Evitar parlar només de nosaltres. Què podem compartir a Facebook.
    Creació d'esdeveniments.
    • Instagram
    Imatge espontània. Què ens aporta?
    Utilització de les etiquetes (hashtag).
    • Pinterest
    Nosaltres, el nostre sector, i els nostres interessos.
    Pinterest com a catàleg online.
    • 4square
    Eines de geomàrqueting.
    4square com a complement online del nostre negoci físic.
    • Youtube / Vimeo
    El vídeo: un recurs altament viral.
    • Twitter
    Superar la por a la "soledat" i el silenci dels primers dies.
    Obtenir "feedback" dels clients amb Twitter: creació d'enquestes, cercar opinions i interaccionar amb el seguidors.
    Twitter com a eina d'atenció al client.
    Identificar "connectors, bloggers, periodistes i mitjans de comunicació.
    Utilització i creació de les etiquetes (Hashtags). Fils de converça.
    Comunicació d'esdeveniments físics o virtuals.
    Interacció amb altres usuaris: Retuits, rèpliques, i favorits.
    • Hootsuite
    Gestió de Twitter, Facebook i Instagram en un sol lloc.
    Optimització del temps dedicat a les xarxes socials.
    Utilització de Hootsuite com a eina per "escoltar" que es diu del nostre negoci i del nostre sector.

    EL BLOG
    • És necessari?
    • Escollim una temàtica especialitzada que aporti valor.
    • Aprofitem els "moments d'inspiració" per escriure uns quants articles.
    • Evitem textos llargs. Si són necessaris, dividim-los en varies parts i creem expectativa.
    • Programació de la periodicitat.
    • Pràctica. Ideem una temàtica.

    CASOS D'ÈXIT I DE FRACÀS EN EL MÀRQUETING A LES XARXES SOCIALS
    • Èxit - DONNETES: #PRACTICAELDONETTING
    • Fracàs - EVAX: #BYEBYEOLOR

    EINES DE MEDICIÓ
    • Social Bro
    • Facebook Insights
    • Statigram

    INFOGRAFIES
    • El poder de la informació en un "cop d'ull".

    SÍ, PERÒ... NO TINC TEMPS
    • Programació diària de la nostra presència online.
    • Si apostem per una presència important a la xarxa, no cal hi hi estem connectats tot el dia, però si hem d'estar-ho mentalment.

    PRÀCTICA PER GRUPS. PLANIFICAR LA NOSTRA PRESÈNCIA A LES XARXES.

     

    Darrera actualització: 19.09.2016 | 11:53