Disconformitat amb la reobertura del Consultori

Dijous, 21 d’octubre de 2021

Davant la comunicació dels nous horaris d’obertura del Consultori mèdic d’Ullastrell l’Alcalde ha fet arribar una carta tant a Mútua de Terrassa com al Departament de Salut mostrant la disconformitat amb la nova organització i horaris així com exigint la recuperació dels mateixos serveis sanitaris previs a la pandèmia

Benvolguts/des,

El passat divendres 15 d'octubre el Departament de Salut va comunicar a aquesta Alcaldia el nou horari del Consultori Municipal d'Ullastrell. Segons la nova ordre el Consultori passa a només tenir 2 dies amb la presència del facultatiu de Medicina Familiar. La resta de la setmana els veïns i veïnes d'Ullastrell hauran de desplaçar-se 8 km a la ciutat de Terrassa per ser atesos per un facultatiu.

Ullastrell ha aguantat estoicament el tancament del consultori durant les darreres fases de la pandèmia, quan durant el darrer any només ha estat obert 2 dies a la setmana amb servei d'infermeria i per tant havent-se de desplaçar tothom a la ciutat de Terrassa.

Ara, amb la reobertura i la retirada de la majoria de restriccions, el Departament de Salut i Mútua de Terrassa han aprofitat per retallar serveis de forma dràstica als veïns i veïnes d'Ullastrell.

Abans de la pandèmia Ullastrell tenia la presència del facultatiu de medicina familiar 5 dies a la setmana. Ara, amb la nova ordre de Cat Salut i Mútua, només 2. Aquest fet se suma que ara fa 10 anys ja es va eliminar el servei de pediatria al municipi. Per tant Ullastrell, en 10 anys, ha perdut bona part de la cartera de serveis d'assistència sanitària al municipi.

En els darrers 20 anys Ullastrell ha doblat població, però el Departament de Salut i Mútua de Terrassa no només no han adaptat els seus serveis a l'augment de població sinó, al contrari, l'han retallat de forma desmesurada, passant de 28 hores de presència mèdica a 11 hores setmanals.

Ullastrell té una important població de gent gran que no pot desplaçar-se a Terrassa de forma habitual i que ha estat desemparada sanitàriament durant la pandèmia, i ho seguirà estant a causa de la nova organització proposada per Mútua i Cat Salut.

A l'entrada de 2022 és intolerable la retallada de serveis sanitaris que està patint Ullastrell així com la manca d'escolta i empatia per part de les autoritats competents en aquest àmbit. La nova organització no ha estat consultada ni consensuada. No s'ha comprès la idiosincràsia del municipi ni hi ha cap voluntat de millora per part de Cat Salut i de Mútua de Terrassa. Només s'entén aquesta nova organització per obtenir rendiments econòmics de cara a l'optimització de recursos interns per part d'ambdues institucions. En cap cas aquesta nova organització pot beneficiar al benestar i a la salut dels veïns i veïnes d'Ullastrell.

És per tot això que exigim al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya que retorni a Ullastrell els serveis previs a la pandèmia de la Covid-19 per no desemparar una població que ha augmentat en els darrers anys i que té importants sectors de població de gent gran i infància que ara mateix resten desemparats en comparació amb altres poblacions. Ullastrell no és un municipi de segona. Els veïns/es d'Ullastrell no són ciutadans de segona i es mereixen els mateixos drets que tenen les poblacions veïnes.

En vista de l'actitud poc col·laborativa per part de les institucions competents, des del Govern Municipal, i de ben segur, de la resta de col·lectius afectats, no ens quedarem de braços plegats ni acceptarem com a normal una situació que no pot ser mai normalitzada.

Atentament,

Jaume Puig Puig

Alcalde d'Ullastrell

Govern Municipal d'Ullastrell 19 d'octubre de 2021

Darrera actualització: 21.10.2021 | 07:02