COMUNICAT AJUNTAMENT D’ULLASTRELL EN REFERÈNCIA A LA SOL•LICITUD D’INSTAL•LACIÓ D’UNA ANTENA DE TELEFONIA MÒBIL AL MUNICIPI

Dijous, 26 de juliol de 2012

Ullastrell,26 de Juliol de 2012

L’Ajuntament d’Ullastrell va demanar una revisió de l’informe favorable emès pel Consell Comarcal del Vallès Occidental el passat 27/7/2011 en considerar que hi havia noves informacions que podien condicionar el resultat de l’informe. 
El consell Comarcal del Vallès Occidental ha emès un informe, en data 7 de Juny de 2012 on s’especifica que:
Vista la sol•licitud de revisió de l’informe emès per l’Òrgan Tècnic Ambiental del Consell Comarcal de 27 de juliol de 2011 presentada per l’Ajuntament d’Ullastrell.
Vist l’informe de l’Òrgan Tècnic Ambiental del Consell Comarcal de 27 de juliol de 2011
Vist que en el projecte presentat no es menciona en cap moment que la instal•lació s’ubicarà en un edifici que alberga una residència geriàtrica i per tant no s’apliquen les mesures de minimització que estableix l’article 8 del RD 1066/2001. 
Vist que no s’ha rebut cap documentació que acrediti que el titular de l’activitat hagi aplicat les mesures addicionals que se li demanaven en l’informe de 27 de juliol de 2011 per poder exercir l’activitat. 
Vist l’”Informe d’ubicació de telefonia mòbil dels casc urbà del municipi d’Ullastrell” de febrer de 2012 elaborat per LOCALRET
Vista la moció dels grups municipals d’ERC i PSC per a la creació d’un “Pla especial d’infrastructures en telecomunicacions en el municipi d’Ullastrell”.
Vist el resultat de la informació pública i veïnal a que l’Ajuntament ha sotmès l’expedient en compliment de l’article 41de la Llei 20/2009 i que ha suposat la presentació de més de 400 al•legacions.
Vista la sol•licitud de suspensió temporal de la llicència d’obres presentada per el titular de l’activitat i concedida per l’Ajuntament

S’acorda:

Deixar sense efecte l’apartat primer de l’informe emès el 27 de juliol de 2011(que informava favorablement), considerar insuficient la documentació presentada i no emetre l’informe integrat d’avaluació de l’activitat fins que l’Ajuntament hagi resolt les al•legacions presentades i aprovat el Pla Especial d’Infrastructures en Telecomunicacions en el municipi d’Ullastrell.

3. Motivació de l’informe
Motivar aquest informe en base a que tot i el pronunciament inicial favorable a l’exercici de l’activitat de l’informe de 27 de juliol de 2011, amb l’aportació de documentació complementaria, s’han detectat mancances en el projecte presentat que fan difícil mantenir aquest pronunciament. Per això es sol•liciten mesures addicionals que garanteixen les finalitats fixades per la Llei 20/2009.

4. Mesures addicionals
S’ha de completar la informació sobre l’establiment indicant el codi CCAE de l’empresa.
S’ha d’aportar informació suficient sobre el tipus d’energia emprada i la seva procedència, la potència nominal i el consum anual.
S’ha de justificar l’adopció de mesures que minimitzin els nivells d’emissió donat que l’activitat està ubicada en un espai considerat sensible (article 8 del RD 1066/2001).
En el moment d’efectuar l’acta de comprovació s’ha de disposar de mesuraments realitzats per una entitat ambiental de control, d’acord amb l’apartat número 4 del Decret 281/2003 i el RD 1066/2001.
Per a l’exercici de l’activitat s’ha de justificar que es disposa de les actes de posada en servei dels aparells o instal•lacions que ho requereixin.

5. Tramitació 
L’Ajuntament haurà de traslladar al sol•licitant les mesures addicionals dictades per tal que completi o esmeni les mancances referides en aquest informe.
Per poder continuar amb la tramitació de l’expedient. l’Ajuntament trametrà al Consell Comarcal tota la documentació complementaria presentada per el titular de l’activitat en resposta a aquest informe, la resolució adoptada sobre la incorporació de al•legacions i el Pla Especial d’Infrastructures en Telecomunicacions en el municipi d’Ullastrell.

Conclusions polítiques per part del Govern Municipal:

1-Tal i com diu l’informe, el procés d’instal•lació d’aquesta antena queda aturada i el Consell Comarcal no hi informa favorablement
2-El Govern Municipal ha dedicat molts esforços en aportar informació com els contactes i informes amb Localret, la proposta de la creació del Pla Local d’Infraestructures , al•legacions, etc...
3- El Govern Municipal dedicarà els esforços corresponents a la creació d’aquest Pla i de la conseqüent ordenança per poder dotar d’eines jurídiques a l’Ajuntament per poder regular les ubicacions i característiques d’aquest tipus d’infraestructures.
4-el primer informe del Consell Comarcal del Vallès Occidental era favorable i és gràcies a la sol•licitud d’informació i a la proactivitat del govern, així com de molts veïns, que el procés d’instal•lació queda aturat.

Darrera actualització: 19.09.2016 | 11:50