1-Aprovació del Compte General de la corporació exercici 2014.
Els comptes van ser aprovats en el ple per unanimitat. Ara seran tramesos al Tribunal de Comptes i a la Sindicatura de Comptes.
2-Aprovació de la convocatòria i bases de la concessió de subvencions a entitats per al 2015.
Són les bases i que regulen les subvencions que reben, en cas de demanar-se, les entitats. Hi ha el procediment sobre com fer-ho i s'especifica els requeriments necessaris a tal efecte. No inclouen grans canvis respecte als anys anteriors ja que aquestes concessions estan regulades també per lleis estatals. La partida de subvencions és de més de 7.600 euros.
Aquestes bases es publicaran al BOP i el termini de sol•licituds serà de 20 dies hàbils des de la seva publicació en aquest butlletí. Les sol•licituds s'hauran de presentar al registre general de l'Ajuntament i els formularis es podran recollir a les oficines municipals o descarregar-les de la web Ullastrell.cat
Van ser aprovades amb els vots a favor del Govern ( 7 ERC+1 JxU), 1 Abstenció de CiU i el vot en contra de UGO.
3-Dissolució del Patronat del Casal Cultural d'Ullastrell.
Arran de les modificacions legislatives promogudes per el govern estatal els ajuntaments i administracions estan obligats a dissoldre aquells organismes autònoms que suposen despesa o no siguin autosuficients econòmicament parlant, com és el cas del Patronat . Al mateix temps el Patronat , per la seva forma jurídica i tot i dependre econòmicament de l'Ajuntament, suposava la creació de pressupostos i comptabilitats paral•leles així com tota una gran tasca de gestió diària de proveïdors i serveis. Aquest fet també feia que les successives juntes del patronat haguessin de destinar moltes hores a la mera gestió i al mateix temps debilitava el temps dedicat a la pròpia gestió i promoció cultural de l'edifici.
Amb la dissolució del patronat doncs s'aconsegueixen principalment 2 coses: per una banda tota la gestió diària amb proveïdors, serveis, comptabilitat, etc... serà assumida per l'Ajuntament ampliant així la capacitat de gestió i els recursos a tal efecte.
I per altra banda es crea una comissió que gestionarà la programació i la promoció del casal tal i com mana l'acord aprovat ahir. Aquesta comissió, acordada amb el treball dels 4 partits polítics, estarà formada per 7 persones relacionades amb les entitats i la cultura que vulguin ajudar a revitalitzar el Casal. 4 d'aquestes persones seran designades per cada grup polític, 2 a propostes d'entitats ( tal i com es feia ara) i serà presidida per la regidoria de Cultura de l'Ajuntament. Així s'alliberarà a les persones que formin part de la comissió de gestió i promoció cultural d'haver de fer la tasca molt més fosca de la gestió i comptabilitat i es podrà dedicar exclusivament a la programació i promoció cultural de l'espai.
Resumint, el que s'ha fet és canviar la figura jurídica del Patronat, passant la part de gestió a l'Ajuntament i creant una nova comissió que es dediqui exclusivament a la programació i promoció del Casal amb l'objectiu de revitalitzar-lo i donar-li l'activitat que es mereix.La proposta de dissolució i el reglament de la nova comissió van ser aprovats per Unanimitat ( 7 erc,1 JxU, 1 CiU, 1 UGO ). Aquests acords estan el exposició pública 30 dies .
4-Modificació de la gestió del servei d'utilització i explotació del Bar del Casal
En aquest punt es va aprovar unes modificacions presentades per l'adjudicatari de l'explotació del Bar del Casal en les que el Sr. Toni Alonso expressa que passa a formar part d'una empresa de la que n'és administrador únic. L'empresa té com a soci al Sr. Josep Cuadra. Tot i que no és una formula habitual en la gestió del bar del casal d'Ullastrell és un tema que implica al Dret Privat on l'Ajuntament hi té poc marge d'actuació. En cap cas s'ha fet un canvi d'adjudicatari ja que segueix essent el Sr.Toni Alonso tot i que ara l'explotació es farà a partir d'una empresa amb un altre soci. Per tant l'adjudicació segueix el seu curs i es compliran els mateixos terminis de concessió expressats en el concurs i conveni que es van signar fa 2 anys. Així doncs el proper concurs es farà d'aquí a 2 anys tal i com pertoca. Evidentment només queda desitjar sort i encerts en aquesta nova empresa.
Aquest punt va ser aprovat per 8 vots a favor ( 7 ERC+1 JxU ) , Abstenció de CiU i el vot en contra de UGO
Ullastrell 19 de Novembre de 2015Govern MunicipalAjuntament d'Ullastrell